maandag 10 oktober 2011

Jurk voor Irma




Deze jurk had ik afgelopen winter al gemaakt voor Irma. Maar hij viel wat royaal uit, dus nog even opgeborgen. Bij het uitzoeken van de winterkleding kwam ik dus deze jurk weer tegen. De jurk staat haar nu erg leuk. Ik heb het patroon zelf getekend. Het is een beetje afgekeken van j*l en s*l en van Bene*on. Het zijn soort twee rokken over elkaar maar in de bovenste rok is een gedeelte uitgesneden aan de zijkant. Hierdoor krijg je een soort 'zakeffect'. In de onderkant zit elastiek gestikt waardoor een balloneffect onstaat. De bretels met ruches heb ik op de markt in Dordrecht gekocht. Daar staat een erg leuke kraam met allemaal kantjes, strikjes en dit soort dingen. De stof trouwens; dat is ook nog een apart verhaal. Ik wilde graag grijs&grof linnen. De zgn. winterlinnen. Ik kon dit toen niet vinden. Ik heb dus gewoon een drie euro stofje gekocht bij de stoffenkraam en vervolgens textielverf van dylon [antiek grijs] en de stof geverfd. Het is natuurlijk altijd even afwachten hoe het uitpakt, maar deze keer helemaal naar mijn zin. Ik doe dat trouwens vaker, gewoon een simpele witte of creme stof kopen en dan in de gewenste kleur verven. Lukt ook erg goed met tricot.
Toen de jurk klaar was vondt ik het geheel wat saai. Ik had net geleerd van mijn moeder om te breien met vier breinaalden dus een paar leuke polswarmertjes gebreid en een grijs lintje bovenin door heen gehaald. Het haalt het geheel leuk op!
Voor deze week heb ik weer wat op het naaiprogramma staan, weet niet of er veel van komt. Ik zit op het moment meer te voeden......Het geeft natuurlijk niets, borstvoeding geven is ook zo verschrikkelijk leuk! Woensdag vieren we de verjaardag van Sigrit [zij wordt morgen 10 jaar] en nog de verjaardag van Marit [zij is 17 augustus 13 jaar geworden]. De verjaardag van Marit hadden we nog niet gevierd omdat Jelmer 2 augustus is geboren.
Nu gaan we nog even wat doen, het is tenslotte maandag!!

4 opmerkingen:

  1. Hé Elsa, ik heb je al lopen/ zitten zoeken maar kon je niet vinden!
    Luk dat je me bent gaan volgen, welkom!
    En natuurlijk erg leuk dat jezelf een blog bent begonnen!
    Kan ik jouw creatieviteiten (is dat een woord) ook volgen!
    Ik heb me aangemeld bij je hoor!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi

    leuke site en leuke overgooier,ik zag je reacie op mijn blog ga je zeker volgen.

    gr jennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Elsa,
    Welkom als volger van mijn blog.
    Ik ga jou ook volgen.
    Fijne avond!
    Groeten,
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Elsa,
    Wat een schitterende jurk. En ook heel leuk met die bijpassende polswarmers. Bedankt voor de fototip! Ik ga er eens even induiken.
    En fijne verjaardagen!
    groetjes marieke

    BeantwoordenVerwijderen