dinsdag 7 juli 2015

Jurk voor Irma en nog wat foto's

Gelijk na de vorige blog van hetzelfde patroon een jurk gemaakt maar dan zonder mouwen.

Het patroon heb ik iets aangepast, schouder wat minder breed en achterpand wat aangepast zodat het meer een mouwloos gebeuren werd.

Hij is naar mijn zin maar doordat deze tricot wat steviger van kwaliteit is valt de rok gelijk anders als bij de grijze jurk. 




Irma is nog maar net 9 jaar maar heeft alle kiezen al gewisseld en heeft dus al sinds maart een beugel. Ze moet er erg aan wennen want ja.......nog niemand heeft dat op school!

En dan nog even wat foto's van Jelmer. Hij is bijna 4 jaar maar bijzonder lang. Op het consulatiebureau kwamen ze uit op 1.12m. Thuis heb ik even gekeken in de boekjes van de andere kinderen en is Jelmer dus zo'n 11 cm. langer als het gemiddelde kind hier!



Afgelopen maandag nam hij afscheid van de peuterspeelzaal en daar heb ik deze foto's gemaakt!

Voetballen is écht zijn ding!

Verder blijft hij erg graag zijn zussen plagen! Hier mocht hij nog even naar buiten in zijn pyjama, gezellig nog wat drinken en de vuurkorf aan... 


Ik wilde erg graag nog even een bakkie doen in Friesland bij mijn broer en schoonzus op de boerderij samen met Jelmer. Even bakkie.......180 km. rijden en dan zit je aan de koffie!

Dus zijn we vorige week samen naar Friesland vertrokken. Er moest enorm veel gras gekuild worden dus voor Jelmer een lust om te zien. Zoveel trekkers, shovel enz.

Mijn moeder was al eerder vanuit de Alblasserwaard naar Friesland vertrokken om te helpen met melken. 's Avonds hebben we nog met elkaar de eerste stukken zeil over de kuil getrokken en laat in de avond zijn we naar huis gereden. Mijn moeder gelijk mee terug genomen.

Hij wilde erg graag oma en mijn broer helpen met melken in de melkput maar ging toen zo vreselijk hard liggen vallen op zijn mond dat er een tand uitkwam. De andere grote voortand zit ook los dus zal ook niet langer. Dus heeft 'ie met zijn drie jaar als een fietsenrek! Zijn mond heeft echt een paar dagen flink zeer gedaan, lippen kapot.....roomijs en veel koud drinken ging prima.

We hebben toch een hele leuke dag gehad! Heerlijk weer een dagje tussen de koeien en het boerenleven!


Zo dat is het weer voor even....morgen heel de dag naaien!

Groeten, Elsa



4 opmerkingen:

  1. Leuk gelukt deze jurk,staat mooi bij de dochter.
    Altijd leuk bij de boerderij,daar is altijd werk aan de winkel in de zomer!
    Sukses verder!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk jurkje heb je gemaakt! Het eerste wat mij opviel, was haar beugel, idd erg jong maar staat ook wel weer schattig ;)
    Alvast een fijne vakantie.

    Groetjes Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fris jurkje! Staat haar zo mooi. En jij gaat een eind rijden om koeien te snuiven...maar wat is je zoontje hard gevallen brrrr jullie hebben wel pech zeg. Gelukkig zijn het zijn melktanden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk jurkje voor Irma! Maar wat een pech voor Jelmer. Gelukkig was het aan het eind van de dag. Wat zal hij genoten hebben daar op de boerderij!

    BeantwoordenVerwijderen