woensdag 9 mei 2012

Jurkje, blouse, rokje van Mme Zsazsa

Eindelijk weer eens een blogberichtje van mij. Vanmorgen al vroeg achter de naaimachine gekropen en een productieve morgen achter de rug..........

Eerst een jurkje voor Irma afgemaakt. ABC 131, op zich erg leuk maar de hals is best wel wijd. Je moet er dan altijd weer op letten wat ze er onder dragen. Maar verder is die erg leuk geworden. Ze hadden een gekke bui toen ze op de foto gingen voor het blog....



Een rokje gemaakt van een restje tricot stof, het is de klokrok met tricot boord uit het boek Allemaal rokjes van Mme Zsazsa. Ik had er al veel over 'gehoord' in blogland. Maar het is echt de moeite waard; een heel leuk boek met alle patronen voor meisjes vanaf 2 jaar en moeders tot en met maat 46. Ik had dit rokje een maatje kleiner kunnen doen. Komt w.s. omdat het een dunne en soepele tricot is en dus makkelijk valt. Het hesje was Irma erop draagt is al bijna vijf jaar oud. Ik heb dit ooit gemaakt voor Sigrit toen mijn schoonouders 40 jaar getrouwd waren. Het is een patroon uit een oude bizzkids. Wie het wil weten, ik kan het opzoeken, hem het blad nog op de stapel liggen. Het staat weer leuk bij elkaar.


De fotokwaliteit kan beter.......Nog een laatste project afgemaakt wat 1 augustus in de mand terecht was gekomen en niet meer afgemaakt omdat bevallen voor ging op 2 augustus. Ik dacht nu eerst dit afmaken voor ik aan iets nieuws begin. Het is een blouse uit een Knippie, er hoort nog elastiek in de onderkant maar het valt zo wat mooier over het 'buikje' van Irma. Heel simpel maar wel grappig op een wit spijkerrokje, dacht ik.




Verder gaat alles hier redelijk. Jelmer heeft alleen een dubbele oorontsteking, gaat hij nu ook beginnen met oorproblemen??? Borstvoeding is van de menukaart af, hij drinkt nog weinig anders maar het was gewoon op. Ondanks de Pfeiffer en alle problemen toch nog 9 maanden borstvoeding kunnen geven!

Vanmiddag nog wat andere dingen voor zitten bereiden om te naaien, ik hoop deze week nog een dagje te naaien!

Groetjes Elsa

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen heb je weer gemaakt! Je bent productief geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor die blauw/witte kledingstukken. EHt hesje herken ik idd. Die staat bij mij nog steeds op de planning.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk met dat blauw, kan altijd he! Dat boek kreeg ik gisteren ook binnen, staan leuke dingen in, maar mag pas na moederdag echt neuzen he;-))
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie tuniek,kun je het halsje niet afbiezen met een rekbaar biasbandje,waarbij je het iets uitrekt waardoor het halsje net iets minder wijd is? Op zich is het zo ook niet storend hoor.Het boek is leuk...gewoon heerlijk om in te kijken en natuurlijk ook om de rokjes te maken.En dat is al goed gelukt,een ideaal en leuk vallend rokje! Staat haar goed. Knap hoor 9 mnd.BV die heeft hij toch maar mooi binnen!Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent zeker productief geweest zeg..
    Vervelend dat Jelmer met z'n oren begint, is altijd zo pijnlijk voor die kleintjes:(
    Ik ben met een witte tricot jurk bezig voor dochterlief, vanmo gepast, maar nog niet naar m'n zin :(
    Fijn weekend, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kleren! Knap werk hoor. Ik doe het je niet na.

    Sterkte met de oorontseking van Jelmer. het doet heel erg zeer. Heeft hij een kuurtje?

    BeantwoordenVerwijderen