dinsdag 3 januari 2017

De uitdaging 10 kledingstukken voor 1 januari.....helaas niet gehaald!

Heel enthousiast begon ik aan de uitdaging via dit leuke blog om tien kledingstukken te naaien voor 
1 januari 2017.

Helaas het is niet gelukt, ik ben blijven steken bij kledingstuk 4 en 5....

Hoe kwam dat?
Heel simpel geen tijd, andere dingen aan mijn hoofd en Jelmer [5 jaar] zat bijna vier weken in de lappenmand met een longontsteking. Nog een middagje ziekenhuis achter de rug maar gelukkig mocht hij aan het einde van de dag mee naar huis. Wel met hele onrustige longen.

Hij knapte weer wat op en jawel ging overgeven en niet zomaar een dag, nee bijna 3 dagen. Er is weinig meer van het mannetje over na deze weken.

Inmiddels hoest hij weer flink en moeten we volgende week naar de longpoli en kinderarts. Ben benieuwd...

Maar dit soort dingen kosten tijd en energie.

Wat heb ik wel gemaakt?

Een heel leuk rokje voor Irma. De stof heb ik gekocht via internet bij Driessenstoffen. Leuke stoffen en goede kwaliteit.

Het patroon is een plooirokje uit een hele oude knippie idee. 





Jelmer wilde ook erg graag op de foto....maar ja, u maakt nooit iets voor mij dus ja, ik kan ook niet op de foto:(

Een zwarte kokerrok voor mijn eigen uit de La Maison Victor. De rachel-rok. Heerlijk model, zit prima!



Een stukje over en daar een rokje voor Sigrit van gemaakt, dat was dus kledingstuk nummer 3...geen foto wel al veel gedragen.

Kledingstuk nummer 4: Swing jurk uit de La Maison Victor voor Irma. 

Dit moest haar kerstjurk worden maar de lengte is niet helemaal naar mijn zin. Iets te kort terwijl ik nog een royale zoom heb. Dus uithalen die zoom....wat een klus. Bij avondlicht lukt het niet...dus zit ik als een oud wijf met mijn stoel zo dicht mogelijk bij het raam te tornen.

Ik was een beetje uitgekeken op patronen in maat 152. Dus probeerde ik maat 32 uit de LMV voor Irma. Dit past echt perfect! De Swing jurk heeft een open rug maar daar heb ik het patroon veranderd. En tot bovenaan getekend met een normale hals. 

Het is een donkergroene tricot met glittertje. 


Ik heb een heel stuk over en daar gaat precies een legging uit. Dit ligt klaar om te gaan maken en dat is dus kledingstuk nummer 5.

Voor de maand januari heb ik een uitdaging voor mijn eigen....een net jurkje maken. Ik zit te denken aan de Marry-jurk van LMV. 

Wat denken jullie? Leuk of niet?


Tot ziens, Elsa






4 opmerkingen:

  1. Begrijpelijk dat je de uitdaging niet gehaald hebt! Hopelijk knapt Jelmer weer snel helemaal op! Het rokje wat je maakte vind ik erg leuk! En die jurk... ik vind h'm prachtig, maar heb h'm (nog) niet gemaakt, dus hoe die in het echt valt durf ik niet te zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Logisch dat je het niet hebt gehaald en hopen dat het mee valt volgende week in het ziekenhuis.
    Hopen dat ie nu ook weer snel opknapt.

    Leuke dingen heb je al gemaakt, vind ook de jurk erg mooi die je wil gaan maken.
    Ik weet niet hoe ie valt en heb hem volgens mij ook nog niet voorbij zien komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het kan wel eens anders gaan he?
    En dan staat naaien niet meer op de eerste plaats!
    dat griepvirus was vrij heftig van grrot tot klein waren er vele zieken opgenomen in zk!
    Ook mijn moeder...hopen dat je zoon opknapt en wel goed adt hij onder controle word gehouden.
    Toch nog mooie dingen genaakt!
    ik vind die jurken zo tegenvallen die ik gemaakt heb uit het boek,je moet goed meten en passen en of je patroon klopt...mijn dochter vond die jurk ook zo mooi.
    Nou als jij het eerst maakt dan weet ik hoe die valt ha ha!
    groetjes en beste met alles! lieve groeten van de Donck!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Begrijpelijk dat het niet lukte.Hopelijk gaat het nu beter met Jelmer. Het begint bij mij ook te kriebelen. Vroeger toen onze kinderen jong waren naaide ik ook geregeld.
    Nu misschien voor de kleinkinderen of voor mij zelf. Een nieuw voornemen voor dit jaar.

    BeantwoordenVerwijderen