woensdag 8 oktober 2014

Tasje, rokje, legging en strak rokje

Vorige week hebben we echt actie gehad met de Gouden Naald. 

Dat stimuleert écht; met elkaar achter de naaimachine kruipen.

Een tasje gemaakt voor Irma, volgens patroon by miekk

Het is hele donkere spijkerstof, lichtblauwe binnenkant met aardbeitjes en binnenzakje. Heel erg leuk; heel simpel; ook heel leuk kado'tje.




Verder een mooi strak rokje voor Sigrit, weer netjes op maat gemaakt voor deze smalle dame. Het is een kit-kleurige bi-stretch. Staat erg leuk met zwart.

Hierbij ook een zwarte legging op maat gemaakt voor haar.


Zaterdag hoopt ze 13 jaar te worden dus dan zal ik een foto maken dat ze het stelletje aanheeft.

Het volgende rokje is nagemaakt van Ben*ton. Je tekent een tunnel op de maat van de taille en daarvan uit gaande werk je de rok verder uit. 

Ik had nog okergeel tricot in de kast dus daarvan gemaakt. Het is erg leuk geworden en durf er nu een lap tricot voor te kopen.

Ik moet wel even een knop omzetten om de zomen niet af te werken maar gewoon afknippen....


Verder heeft Jelmer heel het weekend een behoorlijke aanval van netelroos gehad. Zelf was ik een dagje weg met 5 vriendinnen en zelfs Wim vond het halverwege de ochtend nodig om naar de dokter te gaan, ik kan je verzekeren; dit is in nog geen 18 jaar gebeurd. 
Alles komt altijd vanzelf weer goed....
Op zijn rug werden het blaren. Zaterdag gestart met medicijnen maar zondag was het nog erger. De huisarts wilde het nog één dag aankijken en anders starten met prednison. Gelukkig begon het maandag op te knappen. Maar waar het van is.......hij heeft vorige week veel melk gedronken, dat drinkt hij altijd al veel maar vorige week was er zelfs een dag dat hij in zijn eentje een liter op had aan het einde van de dag. Teveel melk? Hij snoept ook regelmatig van de cruesli met noten;net iets teveel noten? Heeft donderdag een dag koorts gehad, van de koorts?

Op de foto's is het niet zo goed te zien als in het echt. Maar ik heb er toch maar een foto van gemaakt voor het geval het nog eens gebeurd, dus geen plaatje voor de leuk, zeg maar.


Zal ik even gek lachen, mama?

Vanmorgen alweer achter de naaimachine gezeten, resultaten volgen snel!

Groeten, Elsa






4 opmerkingen:

  1. Leuke rokjes. Je doet er geen zoom in?
    Wat je zoon betreft, wij hebben er ook een gehad met "iets". Mar we moisten goed bij houden wat ze at. OOk met evt traktaties op school. Gelukkig weer helemaal weg.
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de oker rok ontzettend mooi. Niet afwerken is helemaal hot,zeker bij duurdere merken! En je tas is heel bruikbaar en die kom je geen tweede keer tegen! Altijd leuk.
    Je zoon heeft het goed te pakken zeg... gelukkig gaat het nu beter. En de oorzaak zal een raadsel blijven vrees ik.Bij onze zoon kwam het van de compost die we samen in de tuin hadden verwerkt.... Groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hoor, weer met elkaar achter de naaimachine! Dan heb je een ochtend dat je in ieder geval wat doet. En thuis wil je dan eigenlijk gelijk weer verder. Ik hoop binnenkort ook weer eens iets te posten. Fijn dat Jelmer weer is opgeknapt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat een super leuk geel rokje heb je gemaakt...
    Ik zou wel graag iets meer uitleg willen van je dan ga ik het ook proberen.
    Hoe heb je die roezel gemaakt?
    Krijg gelijk weer zin om aan de slag te gaan de hele zomer niet van gekomen. Met een kast vol stof moet er dan toch maar weer eens iets gemaakt worden.
    Nou geniet maar van je mooie zelfgemaakte spullen.
    Alvast een goed weekend.
    Groetjes,
    Nelleke
    (http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl/)

    BeantwoordenVerwijderen